Guía DocenteCurso
Escola Politécnica Superior
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
 Asignaturas
  Sistemas eléctricos e electrónicos do buque
   Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto en el ámbito dos sistemas eléctricos y electrónicos del Buque(caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións.
Prácticas de laboratorio Sección 1: Elementos e Sistemas de Control.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando por contacto mantido ou a impulsos.
2 Mando función "E" sen memoria.
3 Mando función "OU" sen memoria.
4 Desconexión dun contactor auxiliar por un pulsador ou por dous pulsadores con función NON-OU (NOR).
5 Desconexión dun contactor auxiliar por dous pulsadores con función NON-E (NAND).
6 Mando por dous ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria.
7 Mando por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante pulsadores situados.
8 Mando por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante contactores auxiliares.
9 Conexión de dous contactos auxiliares con enclavamiento entre contactos propios e enclavamiento entre contactos de pulsadores.
10 Mando por impulso momentáneo e inicial con desconexión dominante.
11 Mando por impulso momentáneo e inicial con conexión dominante.
12 Mando con autoalimentación e auto-mantemento de impulso permanente ou a impulsos para a marcha.
13 Mando mediante impulso momentáneo con dous pulsadores.
14 Mando temporizado á excitación (retardo e) por contacto permanente.
15 Mando temporizado á excitación autoalimentado.
16 Mando temporizado á desexcitación por contacto permanente.
17 Mando con temporización alternativa á conexión e á desexcitación.

Sección 2: Fundamentos e deseño estruturado dos sistemas de mando con lóxica cableada no Buque.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando lóxico por contacto mantido ou a impulsos.
2 Mando lóxico función "E" sen memoria.
3 Mando lóxico función "OU" sen memoria.
4 Desconexión dun contactor auxiliar por un pulsador ou por dous pulsadores con función NON-OU (NOR).
5 Desconexión dun contactor auxiliar por dous pulsadores con función NON-E (NAND).
6 Mando lóxico por dous ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria.
7 Mando lóxico por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante pulsadores situados.
8 Mando lóxico por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante contactores auxiliares.
9 Conexión de dous contactos auxiliares con enclavamiento entre contactos propios e enclavamiento entre contactos de pulsadores.
10 Mando lóxico por impulso momentáneo e inicial con desconexión dominante.
11 Mando lóxico por impulso momentáneo e inicial con conexión dominante.
12 Mando lóxico con autoalimentación e auto-mantemento de impulso permanente ou a impulsos para a marcha.
13 Mando lóxico mediante impulso momentáneo con dous pulsadores.
14 Mando lóxico temporizado á excitación por contacto permanente.
15 Mando lóxico temporizado á excitación autoalimentado.
16 Mando lóxico temporizado á desexcitación por contacto permanente.
17 Mando lóxico con temporización alternativa á conexión e á desexcitación.

Sección 3: Fundamentos e deseño estruturado dos sistemas de mando con lóxica programable no Buque.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Control combinacional sen sinais permanentes.
2 Control combinacional mediante o método memorias de Secuencias con dous actuadores.
3 Control combinacional mediante o método memorias de Secuencias con tres actuadores.

SECCIÓN 4: A protección e o mando en Motores eléctricos.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando de marcha con memoria de desconexión dominante.
2 Mando de marcha función "OU" con memoria de desconexión dominante.
3 Mando investidor de xiro dun motor trifásico.
4 Mando de marcha temporizado con memoria de desconexión dominante.
5 Mando para arranque estrela-triángulo dun motor trifásico.
6 Mando investidor arrancador estrela-triángulo dun motor trifásico.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expoñendo expoñendo temas, traballos, conceptos.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
Resumo Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados.
Saídas de campo Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (Astilleros, empresas, institucións y organismos) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de sistemas (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Sesión maxistral Programa da asignatura
Proba de ensaio Baseado no estudo e traballo realizado nas Prácticas de Laboratorio
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes