Guía DocenteCurso
Escola Universitaria Politécnica
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Eficiencia e Aproveitamento Enerxético
 Asignaturas
  Avaliación e Optimización da Sustentabilidade de Sistemas Enerxéticos
   Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A11 B1 B2 B6 B16 C3 Véxase o devandito con respecto é este tipo de avaliación, na parte de Metodoloxías. 100
 
Observacións avaliación
Para solucionar os problemas dos alumnos con dispensa académica, ou con coincidencia de horarios de clase, ou con outros problemas que impidan a asistencia a clase, dita asistencia non é obrigatoria.

Con todo, é un feito que a probabilidade de superar a materia e a de obter unha cualificación alta aumentan coa asistencia a clase e, por iso, recoméndase a asistencia.

Haberá dous tipos de traballo de curso, un ou máis serán obrigatorios, e un será  optativo. Os obrigatorios supoñerán un 60% da nota global, e o  optativo o resto. Para superar a materia é suficiente con realizar os traballos obrigatorios, que supoñen o 60% da nota.

En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, a titorización dos traballos optativos será en liña.

Unha parte dos traballos obrigatorios realizaranse en horario de clase, con apoio do profesor. Os alumnos que non asisten a clase deberán tamén realizar estes traballos, consultando as súas dúbidas co profesor.

Todos os alumnos deberán defender os seus traballos obrigatorios de curso.

Para superar a devandita defensa os profesores realizarán preguntas ao alumno, e este deberá demostrar que posúe os coñecementos teóricos necesarios para saber realmente o que fixo co computador durante a realización do referido traballo, e para interpretar os resultados aos cales chegou. Estas preguntas poderán realizarse de maneira oral, ou ben por escrito. En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, estas preguntas faranse en liña.

A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex., a  UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou.

Os criterios básicos de corrección son os seguintes:

A nota será nula se a resposta ou resultado do cálculo:

- Inclúen un erro de concepto.

- Non inclúen xustificación adecuada da decisión tomada ou, en xeral, da resposta que se pedía (no caso de que se pida dita xustificación).

- Ou non respectan algún dos requisitos imprescindibles que o enunciado establece.

- En caso de resultados numéricos, se o resultado que se pide non coincide co que debe obterse (deixando á marxe posibles diferenzas por redondeos), ou se non se inclúe o necesario detalle das operacións realizadas, ou ben o arquivo informático de cálculo empregado para realizar o exercicio.

Se a redacción realizada polo alumno non é clara, non se entende ou é incorrecta  gramaticalmente, a puntuación poderá baixar, mesmo, ata cero puntos, se dita redacción é imposible de comprender, ou ben pode dar lugar a malentendidos, ou ben poden levar a que non se respecte algún dos requisitos imprescindibles que o enunciado establecese. Téñase en conta que una das misións dun titulado deste Máster é redactar proxectos e dar ordes escritas para que se realicen os oportunos traballos; isto supón a necesidade de redactar correctamente. É clave xerar documentos que sexan facilmente  inteligibles, de maneira que o resto de partes interesadas no proxecto entendan o que sucede ou o que teñen que facer. O anterior inclúe, entre outras cousas, que o alumno debe redactar con ortografía e sintaxe correctas, e debe empregar sempre a oportuna linguaxe técnica, e non unha linguaxe coloquial, profano.

Os criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e para a segunda oportunidade.

In any case, always developing the topics to be taught and, therefore, fulfilling the teaching assignment within the framework established by the number of credits of the subject, the teacher has the right to Academic Freedom, as recognized by the Spanish Constitution, the Spanish Constitutional Court, the Spanish Organic Law of Universities, the Charter of Fundamental Rights of the European Union, and UNESCO. Obviously, the teacher must always act within the law, and must teach modern, current, and correct contents covering the entire scope defined by the curriculum.

The Spanish Constitution (Art. 20) establishes respect for the Academic Freedom which, in its different definitions (e.g., Real Academia Española and Consejo General del Poder Judicial; https://dej.rae.es), implies the possibility of the professor to explain the subject in accordance with his or her own convictions, complying with the established syllabuses, and within the framework of the institutions responsible for organizing education, as long as they adequately exercise the corresponding responsibility. At the same time, Castillo Córdova (2006) includes in the Academic Freedom the faculty to choose the methodology that the professor considers most appropriate to transmit the knowledge.

The latter means that the aspects of this guide corresponding to the teaching methods to be used, and the percentage of hours to be devoted to each of them, are merely tentative, for guidance, and the teacher will be able to make changes if he / she considers it positive, being able to investigate whether there are better methodological approaches for teaching, such as some of those proposed in scientific literature or in specialized monographs on the subject (Felder and Brent, 2016), and always in favour of academic results.

All of the above explained with respect to teaching methodologies will never negatively affect the mode of evaluation, in which the student will always be able to obtain the maximum grade regardless of his or her personal circumstances, in accordance with what is established in this evaluation section.


References
- Castillo Córdova, Luis (2006). Libertad de Cátedra en la relación laboral con ideario. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 9788484565567
- Felder, RM, Brent, R (2016), Teaching and learning STEM. USA: Jossey-Bass (Wiley).
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes