Guía DocenteCurso
Escola Universitaria Politécnica
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Enxeñaría Eléctrica
 Asignaturas
  Automatización
   Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A6 A15 A16 A17 A18 A25 A31 B1 B2 B4 B7 C1 C3 Asistencia Obligatoria. O 20% de inasistencias injustificadas conlleva a cualificación de NON PRESENTADO da asignatura. Deberanse entregar informe coa memoria da realización de practícalas no laboratorio conforme ás cuestións suscitadas nos enunciados propostos así como as experiencias das solucións aportadas polos alumnos. 10
Traballos tutelados A1 A3 A4 A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C7 C8 Valorarase na realización dos Traballos Tutelados.
- Estrutura do tabajo.
- Originalidad.
- Calidade da documentación.
- Adecuacion a obxectivos propostos.
- Claridade en exposición do mesmo.
18
Presentación oral A34 C1 Concisión e claridade de presentación.
Dominio de contidos.
2
Proba mixta A5 A6 B1 B2 Realización da Proba final de avaliación nas datas que determine a Jefatura de Estudos do centro segundo o calendario académico aprobado polo Consello de Goberno da Universidade. A parte teórica, cuxo peso na nota total da asignatura é do 80%, cualificarase a través dun exame teórico. En cada convocatoria dita Proba será mixta, consistente nun exercicio escrito que poderá incluír un ou varios dos seguintes elementos:

- problemas,
- cuestións teóricas,
- cuestións e exercicios de tipo test,
- cuestións e exercicios de resposta curta ou de resposta numérica

A nota obtida no exame teórico só é válida para a convocatoria en que foi realizado.
70
 
Observacións avaliación

OBSERVACIÓNS:


Todos os contidos impartidos na materia estarán dispoñibles na
plataforma virtual Moodle. O alumno terá dereito a ser examinado mediante proba mixta/proba
obxectiva ao final do cuatrimestre por toda a parte teórico-práctica da
asignatura. Non obstante o alumno, dependendo do seu disponibilidad,
poderá aportar de forma voluntaria ao proceso de avaliación a
realización dun compendio de actividades voluntarias propostas na
asignatura que constitúen un proceso de avaliación continua e cuxos
porcentaxes na avaliación da mesma detállanse na presente guia docente. Ditas actividades serán tidas en conta para a avaliación final, unha vez
que o alumno áchase examinado da proba mixta/proba obxectiva ao final
do cuatrimestre.

En calquera dos dous casos, óptese por unha avaliación final ou un
sistema de avaliación continua, as prácticas son de asistencia
obligatoria e a súa superación é condición necesaria para aprobar a
asignatura.


No caso de que o alumno opte polo sistema de avaliación continua, débese
asistir ao 80 % das actividades presenciales da asignatura para
proceder á avaliación final do alumno. Así mesmo, a asistencia,
realización e superación das Prácticas de Laboratorio é un requisito
obligatorio para aprobar a asignatura. Aqueles alumnos que superen o 20%
de faltas de asistencia nas horas presenciales de Prácticas de
Laboratorio terán a cualificación de NON PRESENTADO na Asignatura.


Poderanse realizar traballos de fin de curso como parte do método de
avaliación. A realización de Traballos Tutorizados deberán expoñer o
contido dos mesmos ao final do periodo lectivo correspondente, formando
dita exposición parte da proba de avaliación. Existen dúas alternativas
para a realización de Traballos Tutorizados:


a) Propoñeranse unha Lista de Traballos Tutorizados Básicos con dúas modalidades básicas.


- Proposta I. Deseño de Sistemas de Control IndustrialSecuenciales (contabiliza o 7% da avaliación Global).


- Proposta II. Modelado de Sistemas de Control Secuencial. GRAFCET (contabiliza 10% da avaliación Global).


Devanditos traballos consisten nun Conxunto de Cuestións e Exercicios
teórico-prácticos para que o alumno valore a capacidade de comprensión
dos coñecementos adquiridos. Dependendo da dificultade do tema escollido
este traballo poderá ser realizado individualmente ou por parellas.


b) Alternativamente os alumnos poderán realizar Traballos Tutorizados orixinais en
Aspectos Avanzados sobre un tema relacionado con Programación de
Procesos de Control Industrial, a aplicación dos ordenadores na
industria, control de procesos industriais, ou outras áreas de
programación industrial. Estes traballos voluntarios poderá solicitalos
calquera alumno, ben realizando unha proposta concreta ao profesor ou
ben aceptando unha proposta deste. O contido deste traballo deberá ser
consensuado previamente co profesorado da asignatura. A aceptación ou
non dun alumno para a realización dun traballo voluntario é totalmente
discrecional por parte do profesor. Con isto preténdese garantir un
mínimo de calidade nos citados traballos. O alumno deberá entregar un
plan de traballo que inclúa Obxectivos, Metodoloxía e requisitos técnicos mínimos indicados na convocatoria do traballo. A modalidade se resume en unha terceira proposta:


- Proposta III. Deseño estructurado de sistemas de control. Tema de
Proxecto Proposta polo alumno/alumnos previa aprobación do profesor da
asignatura (contabiliza 20% da avaliación Global).


A ponderación dos traballos tutelados poderá sufrir unha modificación
mediante a aplicación dun parámetro S, parámetro de Satisfacción, que é
un parámetro de valor comprendido entre 0 e 3. O valor de devandito
parámetro determínase como segue e se actualizará ao principio de cada
curso. O primeiro ano en que se imparte unha titulación o parámetro S
ten o valor 1. Os anos seguintes o parámetro S calcúlase de forma
proporcional lineal ao grado de satisfacción por parte do alumno co
sistema de avaliación utilizado na asignatura. Devandito parámetro terá
un valor mínimo de 1 e máximo de 3 cando nas enquisas de avaliación que
realizan os alumnos, naqueles puntos que sexan relevantes para a
acreditación do profesorado (na actualidade o punto 24:?Globalmente
estou satisfeito co profesor desta materia?), obtéñase unha
cualificación entre 5 e 7 respectivamente. Valoracións comprendidas
entre 1 e 5 corresponderán con valores do parámetro entre 0 e 1. A
puntuación obtida polo profesor da asignatura nas últimas enquisas con
resultados dispoñibles serán os indicativos cos que se elabore o
parámetro S.


A preparación, tutorización, control e corrección de traballos
tutelados, así como o control individualizado de asistencias, das
respostas nas clases e do traballo do alumno en xeral, supón unha carga
adicional de traballo e dedicación para o profesor que cobra únicamente
sentido cando o alumnado recoñécea e valóraa. Por esta razón, utilízase o
parámetro S no sistema de cualificación. Desta forma introdúcese unha
realimentación no sistema de cualificación que fai que estes mecanismos
adicionais de avaliación adquiran un peso na cualificación final que
sexa función da satisfacción do alumno co sistema de avaliación
utilizado. Idealmente, este parámetro debería afectar aos alumnos que
evalúan o sistema en cada curso académico. Con todo o mecanismo de
realización e avaliación de enquisas que se utiliza nesta universidade
fai que isto sexa inviable, polos que son os alumnos dun curso os que
inflúen no sistema de cualificación dos alumnos do curso seguinte. Este
non é un procedemento ideal, pero é o único viable, e non xera unha gran
distorsión no sistema, si tense en conta que as diferenzas formativas e
os distintos condicionantes sociolóxicos que poden influír na
avaliación dada polos alumnos dun curso nas enquisas, non difieren
grandemente dos dos alumnos do curso seguinte. Convén ademais ter en
conta que, mentres que o profesorado evalúa aos alumnos de xeito
obxectivo, e estes gozan dun conxunto de dereitos de control e
reclamación das cualificacións, podendo en todo momento estar informado
de quen e como lles evalúa, o profesor nesta universidade, é evaluado
mediante unha pregunta nunha enquisa anónima, de forma completamente
subjetiva e sen que existan parámetros obxectivos de avaliación, así
como sen que poida saberse quen evalúa e como, de maneira que se
puidesen ejercitar por parte do profesorado os dereitos de control e
reclamación que debería ter nunha cuestión tan importante. Coa
utilización deste coeficiente de cualificación fáiselle consciente ao
alumno de que mediante a súa avaliación do desempeño do profesor inflúe
nun xeito directo e objetivable no traballo do mesmo.


Cualificación Global final:


As actividades detalladas son todas voluntarias excepto a Proba mixta/proba obxectiva e a asistencia a Prácticas de Laboratorio.


A cualificación, C.G., da asignatura componse das seguintes partes:


a) Unha parte teórica-práctica, EX (70-80%), correspondente á Proba mixta (Exame da asignatura)


b) Unha parte práctica de Actividades Practicas Individuais, API (10%),
correspondente ás Prácticas a través das TIC, Realización de exercicios
Teórico- Prácticos, Traballos de Análsis de Sistemas de Control
Secuencial e Prácticas de Laboratorio. As memorias das actividades practicas individuais poderán
presentarse como PRAZO LÍMITE nas datas que figuran co enunciado de cada actividade ao largo do curso na correspondente á convocatoria
ordinaria de Xuño da asignatura. De ningún modo admitiranse memorias en
convocatorias posteriores á de Xuño.


c) Unha parte práctica correspondente aos Traballos Tutelados, TT
(10-20%). A realización de devanditos traballos ten caracter voluntario.
As memorias e exposición dos traballos tutelados poderán presentarse
como PRAZO LÍMITE a data correspondente á convocatoria ordinaria de Xuño
da asignatura. De ningún modo admitiranse memorias en convocatorias
posteriores á de Xuño.


Non se considerasen no proceso de avaliación calquera das actvidades
voluntarias propostas non realizadas ou non superadas, é dicir,
consideradas "Non APTAS" (cualificación < 5), e polo tanto a súa
porcentaxe de peso correspondente na avaliación pasará a engrosar o peso
da proba mixta/proba obxectiva (Exame da asignatura).


Cada unha das citadas actividades individuais practicas evaluadas como
"APTAS" (cualificación > ó = 5) conservaranse ata a Convocatoria de
Xullo do curso actual. Xamais se conservarán para os cursos seguintes.


A cualificación final da asignatura, dependendo da modalidade de
Traballos tutelados escolleita polo alumno) será a suma ponderada das
cualificacións obtidas en todas as partes:

C.G.=(0,7-0,8)*EX 0.10*API (0,10-0,20)*TT


sempre que o alumno obteña unha nota mínima de 4 na correspondente ao
exámen da asignatura e un 5 na avaliación de Prácticas de Laboratorio.
En caso contrario, considerarase suspenso sexa cal for o valor desta
cantidade e a efectos de cualificación numérica nas actas outorgaráselle
a C.G. un valor máximo de 4.


Unha vez cumpridos os requisitos anteriores, a realización, por parte do
alumnado, de proxectos de investigación terá caracter voluntario e
poderá supoñer un aumento entre un 2 e un máximo dun 25% da
cualificación global final, co límite legal establecido de 10 puntos
máximo.Neste caso, a cualificación final será:


CUALIFICACIÓN FINAL=min (C.G, 10)


A cualificación da asignatura, de acordo co R.D. 1125/2003de 5 de
setembro (B.Ou.E. do 18.9.2003) vén expresada segundo unha escala
numérica de 0 a 10, con expresión dun decimal. A asignatura supérase
cunha cualificación global (C.G.) de 5 puntos sobre 10.


Nota:


1. As cualificacións provisionales de cada convocatoria publicaranse na
Plataforma virtual Moodle e enviaranse a través de SMS, si o alumno
previamente autorizou o seu envío. En calquera dos casos as
cualificacións definitivas que aparecen nas actas, as cales o alumno
pode consultar na secretaría do centro, son as legalmente válidas.


2. Non se cualificará aos alumnos que non figuren nas actas da
asignatura ata que regularicen a súa situación na administración do
centro.

3. O Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia será avaliado do mismo xeito que o resto do
alumnado.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes