Teaching GuideTerm Faculty of Sport Sciences and Physical Education |
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte |
Subjects |
Teaching Handball |
Contents |
|
|
Identifying Data | 2017/18 | |||||||||||||
Subject | Teaching Handball | Code | 620G01017 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 1st four-month period |
Second | Obligatoria | 6 | ||||||||||
|
Topic | Sub-topic |
Bloque temático 1: Identificación, características e evolución do Balonmán. |
Tema 1. Introdución ao ensino dos fundamentos do Balonmán como deporte colectivo: Características xerais do xogo de balonmán como actividade deportiva con valores educativos, recreativos e competitivos de aplicación na Educación Física e na iniciación deportiva. Conceptos e marco de contidos de ensino-adestramento: As habilidades técnico-tácticas individuais básicas de ataque e defensa. Estrutura, ciclo e fases organizativas do xogo, os sistemas de xogo e a táctica colectiva de ataque e defensa. Tema 2. Terminoloxía e simboloxía específica do Balonmán. Conceptos. Tema 3. Orixe e desenvolvemento do Balonmano: Evolución da estrutura e regras do xogo: do BM11 ao BM7. Organización do Balonmán e as súas competicións. |
Bloque temático 2: As regras de xogo do Balonmán. | Tema 4. Regras de xogo do BM a 7. Tema 5. Regras Mini-Balonmano. Tema 6. Regras Balonmano playa. |
Bloque temático 3: Fundamentos didácticos do Balonmán | Tema 7. As etapas de ensino-aprendizaxe no proceso de formación de xogadores de Balonmán: Características, principios e obxectivos didácticos das etapas de iniciación global á específica (de alevíns, infantís a cadetes), no adestramento e na competición. Tema 8. Cuestións básicas sobre a metodoloxía de ensino na formación de xogadores: Os xogos como medio básico de ensino. A metodoloxía de aplicación dos xogos no ensino dos fundamentos técnico-tácticos (aprender xogando). Deseño, estrutura e desenvolvemento dos exercicios: Elementos básicos da comunicación das instrucións ou mensaxe docente. Deseño, estrutura e desenvolvemento das sesións prácticas de ensino Avaliación da eficacia pedagóxica dos exercicios e do adestramento (EEE). Avaliación para o seguimento e a selección de talentos na formación de xogadores. |
Bloque temático 4: Fundamentos técnico-tácticos individuáis do ataque. | Tema 9. As habilidades e comportamentos específicos do xogador atacante portador do balón e do xogador atacante non portador do balón, relacionados coas capacidades asociadas á construción e finalización de xogo de ataque: O desmarque e os desprazamentos sen balón A posición de base A adaptación e manexo do balón Os desprazamentos con balón e o bote Os pases e a recepción do balón Os lanzamentos a portaría As fintas |
Bloque temático 5: Fundamentos técnico-tácticos individuáis de defensa. | Tema 10. As habilidades e comportamentos específicos do xogador defensor do atacante portador do balón e do xogador defensor do atacante non portador do balón, relacionados coas capacidades asociadas á marcaxe e á recuperación do balón, para evitar a construción de xogo atacante e o lanzamento a portaría. Fundamentalmente: A marcaxe A posición de base defensiva Os desprazamentos defensivos A desposesión do balón A interceptación de pases O blocaje de lanzamentos Tema 11. As habilidades e comportamentos específicos do porteiro, relacionados coas capacidades asociadas ás paradas de lanzamentos. Fundamentalmente: Características do porteiro As situacións A posición de base Os desprazamentos As intervencións Coordinación cos xogadores de campo |
Bloque temático 6: Fundamentos tácticos do dogo colectivo de ataque. | Tema 12. Fases do xogo de ataque, e as condutas-capacidades básicas asociadas a cada fase. Tema 13. Iniciación á fase de xogo de organización e execución do contra-ataque (o espazo de transición e a progresión de meta a meta). Tema 14. Iniciación ao ataque en espazo amplo, contra defensas individuais ata medio campo e en dúas liñas. Tema 15. Iniciación á organización colectiva e execución da fase de xogo de ataque posicional, en dúas liñas: A organización e execución do sistema de xogo de ataque posicional 3:3 A organización e execución do sistema 3:3 a 2:4 Os postos específicos de ataque e as condutas de xogo asociadas a cada p.e. Tema 16. Iniciación aos medios tácticos grupales, para o desenvolvemento do xogo colectivo de ataque. |
Bloque temático 7: Fundamentos tácticos do xogo colectivo de defensa | Tema 17. Fases do xogo defensivo, e as condutas-capacidades básicas asociadas a cada fase. Tema 18. Iniciación á organización colectiva e execución das fases de xogo de defensa: O balance defensivo A organización e execución dos modelos de defensa individual ata medio campo A organización e execución dos modelos de defensa individual en dúas liñas (5:1, 3:2:1, 3:3, ) A organización e execución da defensa en liña (6:0) Os postos específicos defensivos e as condutas de xogo asociadas a cada p.e. Tema 19. Iniciación aos medios tácticos grupales, para o desenvolvemento do xogo colectivo defensivo. |
|