Teaching GuideTerm
University College of Physiotherapy
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Fisioterapia
 Subjects
  PHYSIOTHERAPY FOR STATIC AND DYNAMIC CONDITIONS IN THE VERTEBRAL COLUMN
   Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities A través desta actividade inicial exporanse os diferentes apartados da guía académica de forma detallada, e resolveranse as dúbidas relativas a calquera dos aspectos de programación da materia. Explicarase como e para que se usará o Campus Virtual e as ferramentas de Microsoft 365 nesta materia. Destacaranse datas craves da materia. Tratarase ademais de identificar os intereses e motivacións do/o alumno/a con o obxectivo de facilitar o proceso de aprendizaxe.
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais correspóndense ás clases teóricas presenciais impartidas na aula, e ás clases asíncronas que se entregarán aos alumnos en diversos formatos (videolecciones, apuntamentos en formato pdf, etc.). Presentaranse os contidos clave da materia de maneira sintética e secuencial, co obxectivo de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe do alumnado. Estarán destinadas fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe do plano cognitivo.
Laboratory practice Estas prácticas irán dirixidas especialmente á adquisición de resultados da aprendizaxe no plano psicomotor ou do saber facer; e no plano subxectivo ou do saber ser.
Están relacionadas co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, así como das diferentes modalidades de exercicio terapéutico.

As prácticas de laboratorio realizaranse no laboratorio de Fisioterapia Especial (2ª planta).
O grupo de alumnos/as matriculados/as na materia distribúese en 6 grupos, cada un dos cales recibirá 2 horas de prácticas de laboratorio semanalmente (respectarase a distribución oficial dos grupos).
O alumnado debe asistir ás mesmas con pixama clínico, bañador ou roupa deportiva similar, e sabanilla ou toalla.

Inclúese unha experiencia de intercambio virtual con alumnos/as da materia Formación e actualización da función pedagóxica do Grao da Facultade de Educación da Universidade de Burgos para (i) identificar ferramentas pedagóxicas e didácticas que permitan mellorar o rol do fisioterapeuta como educador en saúde; (ii) deseñar e aplicar un programa de prevención para mellorar a postura corporal dos estudantes de Educación incorporando as ferramentas pedagóxicas previamente ensinadas por aqueles; (iii) identificar puntos fortes e débiles da experiencia de fisioterapia preventiva vía online.
Workshop Os talleres estarán orientados fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe relacionados co saber facer. Durante a realización dos talleres a profesora guiará ao alumno/a en a adquisición de habilidades de razoamento clínico relacionadas coa elaboración da historia clínica de fisioterapia.
Case study Búscase a través desta actividade promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes.
Esta actividade está relacionada fundamentalmente co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, e a capacidade para seleccionar diferentes modalidades de exercicio terapéutico para o devandito caso clínico.

O alumnado, en grupos de 4-5 estudantes, deberá realizar o estudo dun caso clínico.
Os grupos realizaranse a partir da composición dos grupos das clases prácticas, onde un/a de os/as alumnos/as asumirá o rol de caso clínico. O alumnado deberá entregar a composición dos grupos o primeiro día de prácticas de laboratorio.

Requisitos para a súa elaboración, presentación e entrega:

PARTE 1: VALORACIÓN do caso
Debe incluír os resultados da exploración subxectiva, da exploración estática e dinámica da columna vertebral.
- Incluirase unha descrición do exame subxectivo do caso clínico, así como a formulación das hipóteses (segundo guión practicado no taller).
- Para a exploración estática incluirase un mapa corporal coa representación da liña da plomada, e símbolos das principais alteracións estáticas do plano frontal e sagital. Deberase incluír os resultados da proba da plomada e da inspección en ambos os planos, así como de todas aquelas probas complementarias da estática. Para evidenciar os resultados presentaranse fotos de tales probas.
- Para a exploración dinámica presentaranse vídeos das probas máis relevantes.
- Incluirase ademais a interpretación dos resultados obtidos cando estes non se correspondan á normalidade; e unha conclusión xeral a partir de tales resultados.

PARTE 2. PLAN DE PREVENCION E/Ou TRATAMENTO
Presentarase unha proposta de intervención baseada no exercicio terapéutico, para a prevención ou tratamento das posibles desviacións ou síndromes relacionadas coa columna vertebral detectados no caso clínico.

OUTROS ASPECTOS:
* Integrarase no devandito traballo os resultados obtidos sobre a valoración da composición corporal impartidos na materia de Cinesiterapia: bases do exercicio terapéutico.

* Presentarase en formato power-point, preferiblemente. Esta presentación será a que se entregue á profesora a través do OneDrive, pero subindo copia da ligazón a Moodle, desde onde se habilitará a entrega da tarefa. Poderase utilizar o apartado de notas do power-point para engadir calquera información complementaria.

* O estudo de casos debe quedar correctamente identificado co nome de todos os membros do grupo, indicando primeiro apelido e nome (de cada un dos compoñentes), por exemplo: RodríguezBeatriz_PérezMarta_etc

* A data de presentación e entrega concretarase ao comezo de curso.

* É obrigatorio a súa presentación para asistir ao exame.

* Esta tarefa será avaliada polos diferentes membros de cada subgrupo, polo resto de grupos, así como por parte da profesora.
Document analysis Inclúe a análise de fontes documentais (bibliográficos e/ou audiovisuais) relevantes para a materia; a aprendizaxe cooperativa ou prácticas a través de TICs, que contribuirán a identificar a práctica baseada na evidencia e reforzarán a adquisición dos resultados da aprendizaxe.
Mixed objective/subjective test Véxase apartado de Avaliación
Practical test: Véxase apartado de Avaliación
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes