Guia docenteCurso
Facultad de Ciencias de la Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Logopedia
 Asignaturas
  Bases didácticas da intervención logopédica
   Fontes de información
Bibliografía básica

Esta bibliografía é susceptíbel a modificacións a medida que avanza o curso académico. Realizarase unha selección de títulos da listaxe final e da bibliografía complementaria; esta selección será de lectura obrigatoria. Os documentos estarán dispoñibles na Moodle para a súa consulta. 

MÓDULO 1. Escola, cultura e sociedade.

Delval, J. (2002). Puntos de partida: Educación y sociedad. En J. Delval, La escuela posible . Como hacer una reforma de la educación (pp. 15-36). Barcelona: Ariel.

Martínez, B. (2007). El papel de la escuela . Cuadernos de Pedagogía , 372, 62-64.

Núñez, T. (2008). Da segregación á inclusión educativa . A Coruña: Laiovento.

Romañach, J. e Lobato, M. (2005). Diversidad funcional, nuevo término para la lucha por la dignidad en la diversidad del ser humano. Foro de Vida Independiente. Recuperado a 10/06/2015 de http://www.forovidaindependiente.org/files/documentos/pdf/diversidad_funcional.pdf


MÓDULO 2. Indicadores educativos para atender á diversidade na aula.

Acosta, V. M. (2001). La respuesta educativa a las dificultades del lenguaje desde una perspectiva inclusiva. En J. J. Bueno; T. Núñez e A. Iglesias (Coords.), Atención educativa a la diversidad en el nuevo milenio. XVIII Jornadas de Universidades y Educación Especial (pp. 151-159). A Coruña: Universidade da Coruña.

Barreiro, P. M. (2009). Respostas dos centros educativos á diversidade . Revista Galega de Educación , 43, 34-39.

Fernández, C. (2009). Los modelos de la respuesta educativa a las dificultades del lenguaje. En C. Fernández. La logopedia en la escuela. Propuestas desde la práctica para una educación más inclusiva (pp. 35-50). Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de las Palmas de Gran Canaria.

Núñez, T. (2008). Educación Especial: normalizar ou volver patolóxicas as diferenzas. Revista Galega do Ensino , 52, 20-23.

Pardo, N. A. (2011). El papel del logopeda o fonoaudiólogo en la inclusión educativa . Recuperado a 28/06/2016 de http://www.espaciologopedico.com/articulos/articulos2.php?Id_articulo=2261.


MÓDULO 3. Propostas didácticas na intervención logopédica.

Acosta, V.M. e Moreno, A.Mª. (2001). Atención educativa a las necesidades especiales relacionadas con el lenguaje oral. En F. Salvador (dir.), Enciclopedia psicopedagógica de necesidades educativas especiales (pp. 387-405). Vol. 2. Málaga: Aljibe.

Carreras, I. (2001). Igual que los demás. Cuadernos de Pedagogía , 303, 36-38.

Castejón, L. e España, Y. (2004). La colaboración logopeda-maestro: hacia un modelo inclusivo de intervención en las dificultades del lenguaje. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología , 24(2), 55-66.

Estellés, Mª. T. (1999). Intervención logopédica en los trastornos de la voz: de la infancia a la tercera edad. En J. D. Martín (Ed.), Logopedia escolar y clínica. Últimos avances en evaluación e intervención (pp. 219-232). Madrid. CEPE.

Fernández, C. (2009). Características del modelo de apoyo a las dificultades del lenguaje. Implicaciones educativas. En C. Fernández, La logopedia en la escuela. Propuestas desde la práctica para una educación más inclusiva (pp. 69-93). Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de las Palmas de Gran Canaria.

Galán, P. (2001). El logopeda como profesional del lenguaje y de la comunicación en los centros educativos. En F. Peñafiel, e J. de D. Fernández (Coords.), Cómo intervenir en Logopedia Escolar (pp. 168-183). Madrid: CCS.

González, D. (1993). Adaptaciones curriculares. Guía para su elaboración . Málaga: Aljibe.

Moreno, A. Mª. (2001). Alternativas para el cambio en el modelo de atención a las dificultades del lenguaje en el contexto escolar. En J. J. Bueno; T. Núñez e A. Iglesias (Coords.), Atención educativa a la diversidad en el nuevo milenio. XVIII Jornadas de Universidades y Educación Especial (pp. 379-384). A Coruña. Universidade da Coruña.

Rodríguez, E. (2008). La intervención del maestro/a de Audición y Lenguaje con los/as alumnos/as con necesidades educativas especiales. Reflexiones y experiencias innovadoras en el aula , 2, 13 pp.

Sánchez, M.J.; López, G. (2005). Intervención logopédica en los alumnos del colegio de sordos `Sagrada Familia´. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología , 25: 1, 38-40.

Solano, N. (2010). Habilidades profesionales en la intervención logopédica. En M. Lázaro, Aspectos teóricos y prácticos de la intervención logopédica . Colección de e-books da Universidad de Castilla La Mancha, 5-30.

Zapiola, Mª C. (2005). Adaptaciones curriculares para niños con compromiso en la comunicación y el lenguaje. Revista Argentina de Psicopedagogía , 59, 6 pp.


MÓDULO 4. Proxectos de traballo en torno ás Necesidades Específicas de Apoio Educativo.

Bustos, Mª C. (1995). Manual de Logopedia Escolar. Niños con alteraciones del lenguaje oral en Educación Infantil y Primaria . Madrid: CEPE.

Cidoncha, V. e Díaz, E. (2008). Materiales generales y específicos para los alumnos con necesidades educativas especiales. Educación y futuro digital (Edición dixital), 5 pp.

Rodríguez, L. (2010). Elaboración de documentos y materiales para la intervención logopédica. En M. Lázaro, Aspectos teóricos y prácticos de la intervención logopédica . Colección de e-books da Universidad de Castilla La Mancha, 177-246.

Torres, J. (2002). Trastornos del lenguaje en niños con necesidades educativas especiales.

Barcelona: CEAC.

Bibliografía complementaria

Acosta, V.M. (2004). Las prácticas educativas ante las dificultades del lenguaje. Una propuesta desde la acción. La colaboración entre logopedas, psicopedagogos, profesores y padres. Barcelona: Ars Medica.

Acosta, V. M. e Moreno, A. Mª. (2003). Dificultades del lenguaje, colaboración e inclusión educativa. Manual para logopedas, psicopedagogos y profesores. Barcelona: Ars Medica.

Ainscow, M. (2001). Desarrollo de escuelas inclusivas. Madrid: Narcea.

Ariza, M. A. e Trujillo, F. (2006). Experiencias educativas en aprendizaje cooperativo. Granada: Grupo Editorial Universitario.

Barton, L. (1998). Discapacidad y sociedad. Madrid: Morata.

Castro, Mª M; Zapico, H. e Rodríguez, J. (2007). Experiencias de trabajo entre escuela y comunidad en el contexto gallego. En Mª. M. Castro; G. Ferrer; M.F. Majado; J. Rodríguez; J. Vera; M. Zafra e Mª H. Zapico. La escuela en la comunidad: la comunidad en la escuela (pp. 139-177). Barcelona: Graó.

Echeita, G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.

Gallardo, J. R. e Gallego, José L. (2003). Manual de logopedia escolar. Un enfoque práctico. Málaga: Aljibe.

García, C. (1998). Una escuela común para niños diferentes: la integración escolar. Barcelona: EUB.

Iglesias, Mª J. e Sánchez, Mª del C. (2007). Diagnóstico e intervención didáctica del lenguaje escolar. A Coruña: Netbiblo

Iza, M. (2002). Recursos tecnológicos en Logopedia. Málaga: Aljibe.

Moya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?...realiza su trabajo. Archidona: Ediciones Aljibe.

Parrilla, Á. (2003). La Respuesta Educativa a la Diversidad. Bases Pedagógicas de la Educación Especial: Manual para la Formación Inicial del Profesorado. Madrid: Biblioteca Nueva.

Pino, F. R. (2007). La cultura de las personas sordas. Conferencia signada no Observatori d'Ètica Aplicada a la Intervenció Social dentro dp Seminario Els Atres Prenen la Paraula. Consultado a 26/06/2015 en http://www.cultura-sorda.eu/resources/La+cultura+de+las+personas+sordas+Felisa+R.pdf

Porras, R. (1998). Una escuela para la integración educativa: una alternativa al modelo tradicional. Sevilla: Morón.

Stainback, S. e Stainback, W. (2001). Aulas inclusivas: un nuevo modo de enfocar y vivir el currículo . Madrid: Narcea.

 

WEBGRAFÍA (DATA DE CONSULTA: 28/06/2018)

Portal da Asociación Española de Logopedia, Foniatría y Audiología: http://www.aelfa.org

Portal da Asociación de Logopedas de España: http://ale-logopedas.org/

Portal “Atención á Diversidade” da Xunta de Galicia: http://www.edu.xunta.es/web/diversidadeorientacion

Portal “Cultura Sorda”: http://www.cultura-sorda.eu/

Portal do Foro de Vida Independiente y Divertad: http://www.forovidaindependiente.org/

Portal de “El logopeda sin recursos”: http://www.logopedasinrecursos.org/

Portal de Orientación Educativa do Ministerio de Educación, Cultura e Deporte (MECD): http://ntic.educacion.es/w3/recursos2/orientacion/

LEXISLACIÓN (DATA DE CONSULTA: 24/06/2018)

Lei Orgánica 8/2013, do 9 de decembro, para a mellora da calidade educativa (BOE, suplemento en lingua galega ao número 295, de 10 de decembro de 2013)

http://www.boe.es/boe_gallego/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886-G.pdf

Lei 3/2006, do 30 de xuño, de creación do Colexio Profesional de Logopedas de Galicia (DOG nº 135, de 13 de xullo de 2006)

http://www.parlamentodegalicia.es/sitios/web/BibliotecaLeisdeGalicia/Lei3_2006.pdf

Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación (BOE suplemento en lubgua galega nº 6, de 4 de maio de 2006)

http://www.boe.es/boe_gallego/dias/2006/05/15/pdfs/A00931-00978.pdf

Lei 44/2003, do 21 de novembro, de ordenación das profesións sanitarias (artigos II e VII sobre o establecemento da Logopedia como profesión e as súas funcións) (BOE, suplemento en lingua galega nº 14, de 24 de novembro de 2003)

http://www.boe.es/boe_gallego/dias/2003/11/24/pdfs/A02536-02551.pdf

Real Decreto 334/1985, de 6 de marzo, de Ordenación de la Educación Especial (BOE nº 65, de 16 de marzo de 1985) http://ouad.unizar.es/documents/RealDecreto3341985de6demarzodeOrdenaciondelaEducacionEspecial..pdf

Real Decreto 299/1996, de 28 de febrero, de ordenación de las acciones dirigidas a la compensación de desigualdades en educación (BOE nº 62, de 12 de marzo de 1996)

http://www.boe.es/boe/dias/1996/03/12/pdfs/A09902-09909.pdf

Decreto 320/1996, do 26 de xullo, de ordenación da educación de alumnos e alumnas con necesidades educativas especiais (DOG nº 153, de 6 de agosto de 1996)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1996/19960806/Anuncio8E56_gl.html

Decreto 120/1998, do 23 de abril polo que se regula a orientación educativa e profesional na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG nº 79, de 27 de abril de 1998)

http://www.xunta.es/Dog/Dog1998.nsf/FichaContenido/B17a?OpenDocument

Orde do 6 de outubro de 1995 pola que se regulan as adaptacións do curriculum nas ensinanzas de réxime xeral (DOG nº 213, de 7 de novembro de 1995)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1995/19951107/Anuncio58F2_gl.html

Orde do 31 de outubro de 1996 pola que se regula a avaliación psicopedagóxica dos alumnos e alumnas con necesidades educativas especiais que cursan as ensinanzas de réxime xeral, e se establece o procedemento e os criterios para a realización do dictame de escolarización (DOG nº 247, de 19 de decembro de 1996)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1996/19961219/AnuncioC9A2_gl.html

Orde do 19 de maio de 1997 pola que se regulan os programas de diversificación curricular na educación secundaria obrigatoria (DOG nº 108, de 6 de xuño de 1997)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1997/19970606/Anuncio717E_gl.html

Orde do 24 de xullo de 1998 pola que se establece a organización e funcionamento da orientación educativa e profesional na Comunidade Autónoma de Galicia regulada polo Decreto 120/1998 (DOG nº 148, de 31 de xullo de 1998)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1998/19980731/Anuncio107CA_gl.html

Orde do 27 de decembro de 2002 pola que se establecen as condicións e criterios para a escolarización en centros sostidos con fondos públicos do alumnado de ensino non universitario con necesidades educativas especiais (DOG nº 20, do 30 de xaneiro de 2003)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/2003/20030130/Anuncio3CD6_gl.html

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes