Guía DocenteCurso
Escola Politécnica Superior
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
 Asignaturas
  ANÁLISE E DESEÑO DE ESTRUTURAS E CONSTRUCIÓNS INDUSTRIAIS
   Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A20 B2 B3 B5 B7 C2 C3 C4 C5 A parte de construcións industriais se evaluará en función dun traballo de curso que implique a aplicación dos coñecementos desta parte da asignatura.
A parte de estruturas terá traballo tutelado con un peso total na avaliación do 5%
30
Proba mixta A20 B2 B5 Proba de evaluación obxectiva 70
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia o alumno debe superar as dúas partes da mesma: estruturas e construcións industriais. O alumno que se presenta a unha soa das partes da materia (estruturas / construcións industriais) terá a nota correspondente á media ponderada de ambas as partes, salvo en caso de non superar algunha delas. A nota só será  NP (Non Presentado) se non se presenta a ningunha delas.

O traballo de curso de construcións industriais deberá facerse durante o transcurso da materia, e entregarase, como moi tarde, na data e hora do exame da materia, para cada unha das dúas oportunidades.

En xeral, para ambas as partes, o feito de que o profesor proporcione ao alumno apuntes ou transparencias de clase non exime ao alumno da obrigación de tomar notas de clase; o profesor pode empregar apuntamentos para resumir contidos a impartir posteriormente en clase, e pode proporcionar as transparencias que emprega para apoiar a súa explicación; en ambos os casos a explicación pode incluír matices e detalles non contidos en apuntamentos ou transparencias. Doutra banda, o profesor contesta as preguntas que os alumnos realizan en clase, sobre aspectos que poden non estar incluídos en apuntamentos ou transparencias. Ademais, o profesor pode proporcionar ao alumno exemplos de traballos de curso doutros anos; neste caso, é obrigación do alumno estudar devanditos traballos para asimilar e empregar os coñecementos que puidesen non ser abordados en clase. Os contidos que se avaliarán na proba obxectiva e no traballo de curso serán todos os que se expuxeron en clase, estean ou non no material docente principal (apuntamentos, transparencias), así como os contidos incluídos nos materiais complementarios de apoio (como os exemplos de traballos de curso doutros anos).

Para superar a parte de construcións industriais mediante o sistema de traballo de curso é necesario asistir a un mínimo do 80% das clases desta parte da materia, ou ben ter un máximo de 3 horas de faltas de asistencia ás mesmas. En situacións nas cales non sexa posible ou recomendable a presencialidade, nun marco de clases en liña, a asistencia comprobarase de varias formas. Por unha banda, pasarase lista durante a clase. Pódese pasar lista en calquera momento da clase. Pódese pasar lista máis dunha vez nunha mesma clase. Ademais, durante as clases realizaranse preguntas de comprensión aos estudantes, escolléndoos de forma aleatoria. A pregunta do profesor será acerca do que estaba a explicar nese momento, ou do que explicou nun momento anterior, próximo, desa mesma clase. Considerarase que o alumno está a seguir activamente a clase se a súa contestación demostra un seguimento activo, independentemente de que a súa contestación poida ter algunha incorrección ou de que, contestando por medio dunha dúbida, dita dúbida demostre que estaba a atender á explicación.

Os alumnos que non cumpran o requisito de asistencia a esta parte da materia (isto inclúe aos estudantes con dispensa académica) deberán realizar un exame na data oficial, xunto cos que teñen algún tipo de imposibilidade para realizar o traballo. En caso de alumnos que realizasen e entregasen o traballo de curso e, por razóns de asistencia, deban tamén realizar exame de construcións industriais, deberán polo menos superar o exame, e a súa cualificación da parte de construcións industriais será o máximo de ambas as notas (traballo; exame).

Por razóns alleas ao profesorado da parte de construcións industriais, estes contidos impártense ao final da materia. Por iso, e para que un traballo a final de cuadrimestre non supoña demasiado problema, o traballo está pensado para facerse durante o período de clases desta parte, clase a clase, en función do que o profesor explica cada día. En consecuencia, para asegurar a factibilidade do anterior e evitar a realización dun traballo demasiado tardío que complique a actividade do estudante, o alumno que non fixese a súa proposta de traballo ao cabo dun mes do comezo da materia, ou ben que a fixera pero non teña proposta de traballo aprobada definitivamente polo profesor (por non ser unha proposta adecuada) unha semana antes do comezo das clases de construcións industriais, xunto coa documentación necesaria para realizar o traballo, será avaliado exclusivamente mediante exame.

Os alumnos que teñan algún tipo de imposibilidade para realizar o devandito traballo, polas causas que sexa, deberán avisar con suficiente antelación (como moi tarde, ao finalizar as clases), e examinarse da parte de construcións industriais nas datas oficiais de exame establecidas pola  EPS; esta proba obxectiva supoñerá o mesmo porcentaxe da nota final que o traballo de curso (25%).

Ofrécese, aos alumnos que o desexen, a posibilidade de facer traballo e exame de construcións industriais. Neste caso a nota final será igual á máxima nota que obtivesen en ambas as avaliacións. Os alumnos que opten por esta posibilidade deben avisar con antelación suficiente: como moi tarde, ao finalizar as clases.

Os criterios básicos de corrección do traballo de construcións industriais son os seguintes:

(1) A nota será tanto maior canto maior grao de coñecemento e aprendizaxe mostre o alumno. Calquer erro de concepto relacionados co impartido en clase supoñerán a imposibilidade de aprobar este traballo; excepción a isto son os erros de concepto sobre aspectos non abordados na materia, que non contan neste cómputo pero baixarán a nota, porque o alumno debe consultar co profesor os aspectos que queira incorporar ao traballo de curso, e que non estean incluídos nos contidos da materia.

(2) Ademais, valorarase a calidade dos traballos entregados, tanto no seu aspecto técnico como formal. Neste último sentido, se a estrutura e contidos do traballo non son os que se pide, ou se a redacción realizada polo alumno non é clara, non se entende ou é incorrecta  gramaticalmente, a puntuación poderá baixar, mesmo, ata cero puntos, se dita redacción é imposible de comprender. Téñase en conta que una das misións do enxeñeiro é redactar proxectos e informes, e dar ordes escritas para que se realicen os oportunos traballos; isto supón a necesidade de redactar correctamente. Para o enxeñeiro é clave xerar documentos que sexan facilmente inteligibles, de maneira que os contratistas e instaladores e, sobre todo, os seus operarios, cunha formación ás veces moi inferior á do técnico competente, interpreten adecuadamente os seus documentos. O anterior inclúe, entre outras cousas, que o alumno debe redactar con ortografía e sintaxe correctas, e debe empregar sempre a oportuna linguaxe técnica, e non unha linguaxe coloquial, profana.

Os criterios de evaluación son os mesmos para a primeira e para a segunda oportunidade.

Na parte de estruturas os criterios de evaluación para o alumnado a tempo parcial son os mesmos que para alumnado a tempo completo.

A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex., a  UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou.

En todo caso, sempre desenvolvendo o temario para impartir e, por tanto, cumprindo o encargo docente no marco que establece o número de créditos da materia, o profesor ten dereito á Liberdade de Cátedra, tal como recoñecen a Constitución Española, o Tribunal Constitucional, a Lei Orgánica de Universidades, a Carta de Dereitos Fundamentais da Unión Europea, e a UNESCO. Obviamente, o profesor debe actuar sempre dentro da lei, e debe impartir contidos actuais, en vigor, e correctos, que abarquen todo o alcance definido polo plan de estudos.

A Constitución Española (Art. 20) establece o respecto a Liberdade de Cátedra que, nas súas diferentes definicións (p. ex., Real Academia Española e Consello Xeral do Poder Xudicial;  https:// dej. rae.es), supón a posibilidade do profesor para expoñer a materia conforme as súas propias conviccións, cumprindo os programas establecidos, e no marco das institucións que teñen atribuída a organización da docencia, a condición de que esta exérzase adecuadamente. Á súa vez, Castillo Córdova (2006) inclúe nela a facultade de optar pola metodoloxía que o profesor considere máis adecuada para transmitir os coñecementos.

Isto último leva a que os aspectos desta guía correspondentes a métodos docentes a empregar, e porcentaxe de horas a dedicar a cada un deles, son meramente orientativos, tentativos, e o profesor poderá facer cambios se o considera positivo, podendo investigar se existen mellores enfoques metodolóxicos para a docencia, como algúns dos que se propoñen na literatura científica ou en monografías especializadas na materia (Felder e Brent, 2016), sempre a favor dos resultados académicos.

Todo o aquí devandito con respecto a metodoloxías docentes nunca afectará negativamente o modo de avaliar, no cal o alumno poderá sempre obter a máxima nota independentemente das súas circunstancias persoais, de acordo co establecido neste epígrafe de avaliación.

Referencias

- Castillo Córdova, Luis (2006). Libertad de Cátedra en la relación laboral con ideario. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 9788484565567

-  Felder, RM, Brent, R (2016), Teaching and learning STEM. USA: Jossey-Bass (Wiley).


Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes