Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Asignaturas
  Fisioloxía do exercicio I
   Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A14 A27 A29 B1 B7 B9 B11 C3 C6 Ver a continuación. 75
Obradoiro A14 A27 A29 B1 B7 B9 B11 C3 C6 Ver en metodoloxías e tamén a continuación. 25
 
Observacións avaliación

IDIOMA. Todas as probas de avaliación desenvolveranse en CASTELÁN. Con todo, se algún/nha estudante desexase realizar a proba global ou o exame final en galego, deberá solicitalo cunha semana de antelación á data da súa celebración. Por dificultades técnicas, este exame constará de preguntas seleccionadas polos profesores e non terán o carácter aleatorio da versión en castelán..

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

SÓ SE CONTEMPLA UNHA AVALIACIÓN CONTINUA que incluirá actividades de avaliación continua (ao longo do cuadrimestre) e unha actividade final (proba global) na data oficial da primeira oportunidade. A avaliación continua supoñerá o 60% da cualificación final e a proba global o 40% restante. Para aprobar a materia será necesario obter unha cualificación final igual ou superior ao 50% da máxima posible e cumprir os requisitos específicos de cada actividade.

  • Avaliación continua, 60%
    • Non presencial, 10%
    • Presencial, 50%
      • Probas obxectivas, 35%
      • Panel de control, 15%
  • Proba global: 40%
Cada módulo da
materia terá un peso específico para o cálculo das cualificacións medias. Na parte teórica: módulo 1, 5,5%; módulo 2, 30%; módulo 3, 23,5% e módulo 4,
41%. Na parte práctica: módulo 2, 20%; módulo 3, 40% y módulo 4, 40%.

Avaliación continua (60%)

Na avaliación continua contémplanse dúas modalidades complementarias: presencial e non presencial. A primeira supoñerá o 50% da cualificación final e, a segunda, o 10%.

A avaliación CONTINUA PRESENCIAL consistirá na realización de probas obxectivas (35%) e a participación nn taller virtual para elaborar un panel de control e facer unha avaliación por pares supervisada polo profesorado (15%).

  • As probas obxectivas realizaranse durante as sesiones expositivas e durante as prácticas de laboratorio. En todas ou algunhas das sesións ou clases prácticas, sen previo aviso, propondranse ao alumnado a realización de probas obxectivas (entre 10 y 31 ao longo do cuadrimestre) sobre os contidos e competencias tratados nesa mesma sesión ou nas precedentes. O único requisito esixido para a realización destas probas é a presenza física na aula nol momento da súa celebración. En caso de ausencia e salvo
    por causas debidamente xustificadas, de acordo coa normativa da UDC, non se concederán máis oportunidades. Enténdese que aquelas probas que o/a estudante non tivese realizado terán unha puntuación de 0. O 35% da
    puntuación media de todas as probas (ponderada por módulo) sumarase á cualificación final (máximo de 3,5 puntos).
  • Os detalles sobre o taller
    están descritos no apartado de metodoloxías. O 50% da cualificación obterase das entregas parciais e o 50% restante da entrega final. O alumnado obterá de cada entrega
    parcial un 80% da súa nota polo seu rol de desarrollador, e un 20% polo seu rol de avaliador. A entrega final será avaliada polo profesorado. O 15% da cualificación obtida no taller para a elaboración do Panel de Control sumarase á puntuación final.

Para participar na avaliación CONTINUA NON PRESENCIAL será necesario responder de forma ordenada e secuencial ás probas obxectivas de todos e cada un dos temas dos diferentes módulos a través do Campus Virtual. Cada estudante dispoñerá de 3 intentos en cada tema, que poderá responder de forma NON PRESENCIAL en 3 días diferentes (terán que transcorrer polo menos 24 horas entre un intento e o seguinte).

As probas correspondentes a cada módulo permanecerán dispoñibles durante un prazo de tempo determinado previamente e que o alumnado coñecerá desde o inicio do curso; unha vez concluído devandito prazo, xa non se poderán responder. Antes de acceder á proba do primeiro tema, o alumnado deberá contestar á proba sobre a Guía Docente que se inclúe nas actividades iniciais. A continuación, só poderá acceder ás probas dos temas seguintes, sempre en orde sucesiva, cando, polo menos nun dos intentos do tema previo teña alcanzada unha puntuación igual ou superior ao 30% (3 puntos sobre 10). Se non superase o 30% na proba dun tema, xa non podería realizar as dos temas seguintes dese mesmo módulo.

Nesta actividade, e dada a ampla dispoñibilidade de tempo e horario para a súa realización, non se contemplan excepcións. 

A cualificación da avaliación continua non presencial será a media ponderada de todos os módulos e sumará o 10% á cualificación final (máximo 1 punto sobre 10).

Actividade de avaliación final (proba global) (40%)

Esta actividade ten carácter
PRESENCIAL.

SERÁ OBRIGATORIO INSCRIBIRSE E ELIXIR HORARIO CUNHA ANTELACIÓN MÍNIMA DE 48 HORAS Á SÚA CELEBRACIÓN. Considerando o elevado número de alumnos e alumnas que se matriculan anualmente nesta materia, este requisito obedece á necesidade de organizar na plataforma os grupos e os horarios de celebración do exame, que serán de entre 25 e 50 persoas segundo a dispoñibilidade de espazo na aula. Para iso, avisarase a todo o alumnado con suficiente antelación e poderase realizar a inscrición a través dunha lista (enquisa) habilitada na plataforma Moodle.

A proba global constará de dúas partes: unha teórica e outra práctica. Na parte “teórica” avaliaranse os coñecementos sobre a materia (SABER); na parte “práctica” avaliaranse as competencias para resolver problemas e supostos de cálculo e de medición, interpretación e aplicación de variables fisiolóxicas.

Para que a proba global se considere superada e se téña en conta no cálculo da cualificación final, será necesario alcanzar o 50% da puntuación máxima en cada parte (teórica e práctica) e en cada un dos módulos da materia para cada parte. En caso contrario, non se superará a avaliación continua e para poder aprobar a materia habería que acudir á segunda oportunidade nas mesmas condicións. Para a segunda oportunidade consideraranse liberados aqueles módulos nos que se obtivese unha cualificación igual ou superior ao 50% e, por tanto, o alumnado deberá examinarse unicamente daqueles nos que non alcanzase unha cualificación mínima do 50%.

A proba global consistirá nun cuestionario de entre 80 e 95 preguntas para a parte teórica e entre 10 e 30 para a parte práctica, coas características, forma de puntuación e dispoñibilidade de tempo indicadas no apartado de Metodoloxías. A cualificación da proba global será a media ponderada dos módulos en cada parte (teórica e práctica) e sumará o 40% á cualificación final.

Calificación final

A cualificación final obterase sumando o 60% da puntuación alcanzada na avaliación continua presencial (probas obxectivas, 35%; panel de control, 15%), o 10% da puntuación conseguida na avaliación continua non presencial e o 40% da proba global.

Para superar a materia deberá alcanzarse como mínimo unha cualificación final de 5 sobre 10 e cumprirse, ademais, os requisitos esixidos para superar a proba global. En caso contrario, e aínda que a suma de puntuacións na cualificación final fose igual ou maior a 5 puntos sobre 10, considerarase que a materia non estaría superada e a cualificación na acta sería de 4,5 puntos.

Alumnado con matrícula a tempo parcial

Para asegurar a posibilidade de avaliación continua do alumnado con matrícula a tempo parcial, sempre que teñan dispénsa preceptiva para non asistir ás actividades presenciais, permitirase de maneira excepcional, e previa concertación co profesorado, a realización das probas da avaliación continua presencial en momentos diferentes ao resto dos seus compañeiros e nun horario razoable.

Para as demais actividades non se contemplan alternativas específicas porque a única actividade presencial obrigatoria é a proba global e nas restantes disponse de suficiente flexibilidade de datas e horarios para que cada persoa poida organizarse segundo mellor conveña ás súas circunstancias.

Alumnado con diversidade funcional

Considerando que a diversidade funcional pode ser moi variada, non se propón unha solución concreta, pero si se contempla a posibilidade de establecer as adaptacións necesarias para atender de forma persoal e específica a cada un dos casos que se poidan presentar para garantir a igualdade de oportunidades. Nestes casos, o alumno ou alumna solicitaría unha titoría co profesor coordinador para que este poida organizar a atención personalizada que requira e ofrecer as solucións máis adecuadas.

SEGUNDA OPORTUNIDADE (xullo)

Desenvolverase da mesma forma e nas mesmas condicións que a primeira oportunidade.

OPORTUNIDADES POSTERIORES (seguintes cursos)

Para os cursos posteriores conservaranse as cualificacións dos apartados da avaliación que xa fosen superados previamente:

  • Avaliación continua non presencial: cando a puntuación media de todos e cada un dos módulos alcance o 50% da máxima posible.
  • Avaliación continua presencial: cando a puntuación de cada parte (probas obxectivas e Panel de Control) e cada módulo alcance o 50% da máxima posible.
  • Proba global: cando a puntuación de cada parte e cada módulo de ambas as partes alcance o 50% da máxima posible.
REALIZACIÓN FRAUDULENTA

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso “0” na materia e na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.

Ademais, segundo a Lei de Convivencia Universitaria (BOE núm. 48, do 25 de febreiro de 2022), a fraude académica, considérase falta moi grave, podendo implicar expulsión de 2 a 3 anos da universidade constando no expediente académico ata o seu total cumprimento; así como, a perda de dereitos de matrícula parcial durante un curso ou semestre académico (art. 14). Enténdese por fraude académica calquera comportamento premeditado tendente a falsear os resultados dun exame ou traballo, propio ou alleo, realizado como requisito para superar unha materia ou acreditar o rendemento académico (art. 11).

COLABORACIÓN OPTATIVA CON GRUPOS DE INVESTIGACIÓN (máximo1 punto)

Na Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física desenvolven o seu labor investigador e docente varios grupos de investigación cuxas áreas de traballo están vinculadas co control motor e a avaliación de respostas e adaptacións fisiolóxicas ao exercicio: Aprendizaxe e Control Motor (ACoM) e Performance and Health Group (PHG). Participar nas devanditas actividades supón a posibilidade de aplicar na práctica os coñecementos e competencias adquiridos na materia e de profundar nos conceptos e no dominio técnico de moitos dos seus contidos.

Unha vez superada a materia, pódese obter 1 punto extraordinario, que se sumará á cualificación final, colaborando activamente nas tarefas de investigación dalgún destes grupos e/o participando nos seminarios específicos que ofertan a tal fin. Concluída a colaboración, o director/a de o grupo que corresponda outorgará ao alumnado unha cualificación entre 0 e 1 punto que se trasladará á cualificación final. Esta colaboración será de carácter voluntario (NON É OBRIGATORIA) e non se terá en conta para alcanzar o aprobado nin para establecer a orde de prelación na obtención da cualificación de matrícula de honra. 

CUALIFICACIÓNS FINAIS

As cualificacións finais expresaranse mediante cualificación numérica, de acordo co establecido no artigo 5 do RD 1125/2003 do 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial. Estas cualificacións serán: 0-4,9 = Suspenso; 5-6,9 = Aprobado; 7-8,9 = Notable; 9-10 = Sobresaliente; a partir de 9 a Matrícula de Honra corresponderá (ata acadar o número máximo permitido) ás mellores cualificacións.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes