Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Infantil
 Asignaturas
  Organización e Avaliación de Institucións Educativas
   Recomendacións

Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría da educación/652G01001
Deseño, desenvolvemento e avaliación do currículo/652G01002
Socioloxía da educación/652G01003
Historia da educación/652G01006
Educación inclusiva e multicultural/652G01011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Deseño, desenvolvemento e avaliación do currículo/652G01002
Historia da educación/652G01006
Educación inclusiva e multicultural/652G01011
Bases didácticas da educación especial inclusiva/652G01034

Observacións
Nas sesións de aula e virtuais sosterase o principio de debate democrático, escoitando e respetando todas as opinións diversas en torno aos temas tratados, tanto de parte do profesorado como do alumnado.

Anímase ao alumnado a incorporar algunhas das seguintes cuestións relativas á igualdade de xénero nos seus estudos e traballos:

a) A utilización dunha linguaxe inclusiva. 
b) A visibilización e a análise dos nesgos sexistas en recursos, medios e discursos etc.  
c) A adaptación da normativa APA para que figuren os nomes propios de autoras e autores, así como a procura da paridade na bibliografía.    
f) O estudo do papel das mulleres ao longo da historia e das súas achegas ao coñecemento no pasado e no presente.  
d) A visibilización de modelos de masculinidades non hexemónicas.  
e) A reflexión sobre os roles asociados a estereotipos de xénero e a organización da interacción na aula dun xeito inclusivo.  
g) A utilización de metodoloxías feministas (é dicir, que propicien a igualdade de xénero) baseadas na aprendizaxe colaborativa e na pedagoxía dos coidados. 
h) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
i) A consulta a páxinas web, organizacións e documentos chave como estes:
-O proxecto Rompendo Regras, da Facultade de Ciencias da Educación (UDC): https://rompendoregras.wordpress.com/
-La Oficina para a Igualdade de Xénero (OIX) da UDC: https://www.udc.es/es/oficinaigualdade/

Tamén se recomenda que o alumnado incorpore algunhas das seguintes cuestións relativas á sustentabilidade ambiental nos seus estudos e traballos:

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: De se realizar en papel: Non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.  
2.- Débese facer un uso sustentábel dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.  

Por outra banda, débese facilitar a plena inclusión e integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes