Guía DocenteCurso
Escola Politécnica Superior
  Inicio | galego | castellano | A A |  
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
 Asignaturas
  Máquinas mariñas e sistemas de propulsión 1
   Contidos
Temas Subtemas
Os bloques e temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Motores Diesel: descrición, funcionamento e criterios de selección. Sistemas auxiliares de motores Diesel: dimensionado e disposición. Cámara de máquinas. Dimensionado e deseño da cámara de máquinas de buques con motores Diesel. Sistema de goberno e manobra: dimensionado, deseño e selección de timones e sistemas asociados, sistemas propulsores auxiliares e sistemas propulsores non convencionais.
UNIDADE TEMÁTICA I INTRODUCCIÓN O ESTUDIO DE OS MOTORES DE COMBUSTIÓN INTERNA. TEMA 1.- Introducción a os motores de combustión interna 1.1 Concepto máquina térmica
1.2 Concepto de fluido activo.
1.3 Concepto de motor endotérmico.
1.4 Antecedentes.
1.5. Aplicacions.
UNIDAD TEMÁTICA II ESTUDIO GENERAL DOS MOTORES ALTERNATIVOS TEMA 2.- Introducción o estudio dos motores alternativos. 2.1 Historia e conceptos fundamentais.
2.2 Esquema e nomenclatura.
2.3 Ciclos operativos de 4 e 2 tiempos.
2.4. Clasificación de motores alternativos.
2.5. O motor de encendido por chispa, EB.
2.6. O motor de encendido por compresión, EC.
2.7. Diferencias principais entre os motores de EB y EC.
2.8. Velocidade e carga do motor alternativo.
TEMA 3.- Ciclos teóricos dos motores alternativos. 3.1 Ciclos teóricos e ciclos reais.
3.2. Análisis de un ciclo e rendimiento térmico.
3.3. O ciclo Otto teórico.
3.4. O ciclo Diesel teórico.
3.5. O ciclo mixto de Sabathé.
3.6. Comparación entre os tres ciclos teóricos.
3.7. Presión media de un ciclo.
TEMA 4.- Particularidades dos motores de combustión interna alternativos. 4.1 Motor de dos tiempos.
4.2. Sobrealimentación.
TEMA 5.- Ciclos reales dos motores alternativos. 5.1 Ciclo indicado e presión media indicada.
5.2. Diferencias entre os ciclos Otto real e teórico.
5.3. Diferencias entre os ciclos Diesel real e teórico.
5.4. Examen do diagrama indicado.
UNIDAD TEMÁTICA III COMBUSTIÓN E FORMACIÓN DA MEZCLA. TEMA 6.- Os combustibles. 6.1. Generalidades.
6.2. Combustibles derivados do petroleo.
6.3. Combustibles para motor tipo Otto.
6.4. Combustibles para motor tipo Diesel.
6.5. Los Jet Propulsors, JP.
6.6. Combustibles específicos en propulsión marina.
TEMA 7.- Transformación do fluido operante e requerimientos do motor. 7.1 Composición do fluido operante.
7.2. O aire atmosférico.
7.3. Cantidade de aire necesaria para a combustión.
7.4. Calor total desarrollado na combustión.
7.5. Formación da mezcla aire•combustible.
7.6. Requerimientos do motor de EB.
7.7. Requerimientos do motor de EC.
7.8. Potencia, Presión media efectiva e rendimiento.
8.9. Balance térmico.
UNIDAD TEMÁTICA IV A LUBRICACIÓN E A REFRIGERACIÓN DO MOTOR. TEMA 8.- Lubricación y lubricantes. 8.1 Objeto da lubricación.
8.2. Como se realiza a lubricación.
8.3. Características dos lubricantes concernientes a su empleo no motor.
8.4. Clasificación dos lubricantes.
8.5. Consideraciones sobre o uso dos lubricantes.
8.6. Sistema de lubricación.
TEMA 9.- A refrigeración. 9.1 Objetivo.
9.2. Cálculo da cantidade de calor que se ha de disipar.
9.3. Refrigeración por agua. Sistemas usados.
9.4. Circulación forzada. Circulación por termofusión.
9.5. Regulación da refrigeración.
UNIDAD TENÑATICA V PARÁMETROS FUNDAMENTALES E CURVAS CARACTERÍSTICAS. TEMA 10.- 10.1. Parámetros fundamentales.
10.2. Curvas características.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes