A materia de Patoloxía podológica I, integrará os temas necesarios para adquirir os coñecementos para realizar un diagnóstico, prognóstico e plan de tratamento dos procesos patolóxicos, morfolóxicos e funcionais do pé. A abordaxe do estudo as diferentes patologias e afeccións realizarase desde o punto de vista clínico e funcional, integrandose deste xeito o estudo da semiología das patologias podológicas e as manobras de exploración física así como o uso e interpretación de probas complementarias nos diferentes procesos patolóxicos do pé. A Patoloxía Podológica atópase dividida en dúas materias no actual título de grao, esta primeira materia que aborda un estudo xeral das patologias e alteracións morfofuncionales do pé que no curso posterior completarase co estudo das patologias do pé asociadas a procesos sistémicos e cos procesos patolóxicos característicos de diferentes etapas da vida. Os contidos a desenvolver na materia son: Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento integral da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepié e do retropié. Deformidades congénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos:
As competencias prácticas manuais da materia serán dificilmente adquiridas de non se poder desenrolar as sesions presenciais das mesmas. Facilitarase ó alumnado material virtual no que poder adquirir os conceptos teóricos prácticos básicos da materia.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Seminarios
Estudo de casos
Resumo
Proba obxectiva
*Metodoloxías docentes que se modifican
Practicas de laboratorio
Proba práctica
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico do profesorado da materia, atenderáse diariamente para solicitude de atención persoalizada.
Foros vistuais: para xestionar a resolución de dúbidas haberá na plataforma Moodle foros vistuais para as actividades e metodoloxías propostas.
Videoconferencia: Poderán solicitarse videoconferencias individuais ou en grupo ó profesorado da materia para traballar todos os aspectos relacionados coa mesma
4. Modificacións na avaliación
Casos clínicos:
Actividades individuais (10%)
Proba de casos clínicos (15%)
Actividades de seminarios( 15%)
Resumos: A entrega dos resumos nas data pautadas será obrigatoria (10%)
Proba mixta final: 50%. A proba será realizada de xeito presencial sempre que a situación sanitaria o permita. No caso de non ser posible a proba realizarase nas plataformas da UDC.
*Observacións de avaliación:
O alumnado deberá superar o 50% da proba mixta e o 50% da proba de casos clínicos para superar a materia.
Todas actividades propostas debrán estar entregadas 9 días antes da data do exame final para poder computar na calificación final.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
O profesorado da materia facilitará os materiais necesarios para o estudo da mesma
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías