Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Socioloxía da actividade física e do deporte | Código | 620G01015 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Coñecer, comprender e interpretar as características das persoas e os seus contextos socioculturais, co fin de adecuar a súa intervención profesional ás mesmas, garantindo a igualdade de oportunidades no acceso á práctica físico-deportiva. | A1 A3 |
B3 B5 B7 B12 B15 B18 B19 |
C4 C7 |
Comprender e interpretar as expresiones do feito social deportivo en cada cultura para poder intervir nos cambios necesarios para a igualdade de oportunidades, a igualdade de xénero e garantir os principios éticos e de xogo limpio. | A1 A3 A7 |
B5 B12 B15 |
|
Acadar as ferramentas necesarias para construir unha “mente sociolóxica” sobre o deporte, entendendo éste dende a concepción postmoderna: como un sistema aberto. | A1 A3 |
||
Coñecer as aportacións da Socioloxía do Deporte para o exercicio profesional do Licenciado en Ciencias da Actividad Física e do Deporte. | A1 A3 A7 |
B3 B5 B12 B15 B19 |
C4 C6 C7 |
Elaborar unha visión do deporte como institución social, entendida como moito máis que práctica deportiva. | A1 A3 |
||
Construir unha visión macro da sociedad e do deporte para ser capaz de comprender o mapa de relacións entre os elementos, as funcións de cada un e identificar os procesos donde o profesional da Educación Física pode e debe incidir. | A1 A3 |
B5 B15 B19 |
|
Ser capaz de observar e identificar o modelo de cultura deportiva da sociedade, de cada deporte, de grupos específicos e de cada persona en particular. | A1 A3 A7 |
B5 B12 |
|
Coñecer os factores que determinan o nacimento, evolución e desenvolvemento da Socioloxía e a súa vinculación coa sociedade industrial | A2 |
||
Coñecer as ideas principais dos sociólogos clásicos: Comte, Durkheim, Weber e Marx, así como a aplicación das súas ideas ao ámbito do deporte. | A3 |
||
Comprender que o nacimento do Deporte Moderno é un fenómeno “paralelo” ao nacimiento da Socioloxía, e detectar as influencias que reciben da revolución industrial. | A2 |
||
Expoñer as principais correntes de pensamento da Socioloxía e a súa aplicación ao mundo do deporte. | A2 |
||
Comprender os antecedentes, nacimento e desenvolvemento da Socioloxía do Deporte a nivel nacional e internacional. | A3 |
||
Coñecer e diferenciar a cultura deportiva na modernidade e na postmodernidade, e a orientación de decadencia e de resistencia. Saber intervir para transmitir unha cultura de postmodernidade de resistencia | A1 A3 A7 |
B3 B5 B12 B15 B19 |
C7 |
Comprender as consecuencias da cultura deportiva da postmodernidade de decadencia nas situacións de violencia e acoso escolar a alumnos e profesores. | A3 A7 |
B5 B12 B15 |
|
Comprender os procesos de construcción da cultura de xénero e a súa influencia nas maneiras de relacionarse e comportarse no deporte homes e mulleres. Saber intervir para modificar os modelos tradicionais de xénero | A1 A3 A7 |
B5 B12 B15 |
|
Coñecer, e controlar na intervención profesional, as variables socio-demográficas que determinan a práctica deportiva da sociedade española, a súa evolución e cambios, que xeneran o paso de un sistema pechado (moderno) a un sistema aberto (postmodernos). Comprender a relación prácticadeportiva-estilos de vida. | A1 A3 A7 |
B5 B12 B15 B19 |
|
Coñecer o significado e principios da recreación deportiva para diseñar unha intervención máis recreativa que deportivizada. | A1 A3 A7 |
B5 B12 B19 |
|
Coñecer, saber identificar e desenvolver as características, cualidades e actitudes axeitadas propias do perfil profesional do animador deportivo. | A1 A3 A7 |
B5 B19 |